מסעות קומים

לינקים מסעות קודמים
(הלינקים מובילים לפוסט הראשון במסע. כדי להתקדם לפוסט הבא לחץ/לחצי על החץ האדום הימני בסוף הפוסט)

חוצה אירופה 2014 - מאמסטרדם לרומא במאה יום
פמיר היי ווי 2015 - חוצה קירגיזסטן (פורסם בבייקפאנל)
טראנס אמריקה 2016 - מאסטוריה, אורגון לניו יורק סיטי
הדרך לאיסטנבול 2017 - מסע בארצות הבלקן, מוינה לאיסטנבול
אל לב המאפליה 2018 - סובב קמבודיה ודרום תיאלנד
חלומות של אחרים 2018 - מסע חוצה אלפים מטורינו לפריז
יונייטד קינגדום 2019 - מסביב לאיים הבריטיים


יום שלישי, 10 ביוני 2014

ליייידיס אנד ג'ננננטלמון! דה מומנט ווי אול וויטינג פור: ברלין!!!

9/6 , יום שני
התכנון שלי להיום היה טוב. אתמול ויתרתי על אתר הקמפינג שההולנדיות הציעו ודחפתי עוד קצת 15 קמ הלאה אל המלון של המכשפות, כדי להצליח להגיע היום עד הקמפינג של ברלין, שנמצא בפוצדם, כ - 20 קמ מדרום למרכז העיר. ההולנדיות, שעשו שעורי בית היטב אמרו שאין קמפינג יותר קרוב, ולכן הן ישתכנו במלון בעיר בעוד כיומיים. אבל אני רב תושיה, ומצאתי קמפינג בין פוצדם לברלין, רק עשרה קמ מדרום למרכז העיר, כשבעים קמ מהמכשפות. לפוצדם הגעתי מוקדם מהצפוי (המהירות הממוצעת שלי בתנועה השתפרה, ועכשיו היא 13 קמ"ש). הקמפינג המדובר אכן ענק והמוני, ולא ממש ראוי למגורי אדם. אז כאמור המשכתי לאתר הסודי שלי, שלא מופיע בספר ולא במפה בסמרטפון, אלא רק במפה שבספורטיבה. מאחר והשעה מוקדמת עשיתי חשבון שאם לא אמצא אותו, יהיה לי מספיק זמן לחזור לפוצדם. ניווטתי טוב, שביל אחרי שביל, דואג להיות בצד הנכון של האוטוסטרדה והמסילה כי אי אפשר לעבור אותם קילומטרים. והינה אני מגיע למקום לצד הנהר וכלום. בודק בכל המפות שאני לא טועה, והכל בסדר. טוב, אשר יגורתי בא לי - ואני כבר רעב ועייף אחרי 70 קמ ברמות שאין לי אנרגיה, אבל זהו. צריך לחזור. עצרתי ואכלתי כמה תמרים והכנתי קפסיטו קטן לחיזוק הנפש, ואני חושב לעצמי שזה דווקא מקום הגיוני לקמפינג, בתוך היער לצד הנהר, ופתאום אני רואה אותו! ממש עשרים מטר ממני, רק בצידו האחר של הנהר! אללה יוסטור, איך עוברים??? הייתי שוחה אם לא כל הציוד וזה. נאלצתי לחזור שלושה וחצי קמ בסינגלים בתוך היער (שמופיעים במפת האופניים במדויק!) עד לגשר הקרוב, ולחזור הכול חזרה מהצד השני, וכך נוספו לי 7 קמ קשים שלקחו לי כמעט שעה, והשלמתי 80 קמ היום, 450 מטר לגובה.
אבל הינה אני כאן, פחות מעשרה קילומטר ממרכז העיר! ובכך תם הפרק הראשון של מסעי - מאמסטרדם לברלין. לא תרימו כוס בירה לכבודי?

הקמתי את האוהל ממש באור אחרון, אכלתי שתי נקניקיות ותפוחי אדמה עם ערמה של מיונז, הגועל הנצחי (זה מה שיש להם פה, הם באו למכור בירה ואתה חייב בירה כדי לבלוע את הזבל הזה), וראשי כמירקחה. כל כך הרבה דברים יש לי לעשות כאן שאני לא יודע מאיפה להתחיל. נראה לי שמחר אקדיש את היום לאופניים. את הרגלית המעפנית שלי כבר זרקתי לאחד הנהרות לפני כמה ימים, וממש אי אפשר בלי ג'ק. זה לא סיבוב סינגלים שאתה לא יורד מהאופניים, ואים יורד, אתה זורק אותם על הארץ ואחר כך מרים. כאן אתה יורד מהאופניים 50 פעם ביום. תנסו אתם להרים אופניים של 40 קילו! או למצוא עמוד להשעין אותם ואז, בדיוק באמצע הפיפי הם מדרדרים ונופלים. בקיצור, פינת הבצפר: כשאתם בונים אופניים לטורינג, תתחילו מהרגלית!
אני גם אקנה משאבת בולם כי הוא רך מידי, ואין מצב שאני מוותר עליו, כי מאז הולנד הדרכים נהיו משובשות, הרבה דרכי אפר וחצץ, וגולת הכותרת: מרצפות האבן הארורות.
אני מתכנן לשנות קונספט בציוד ולוותר על תיק הגב שכבר מזמן אני קושר אותו מאחורה והוא כל הזמן מתנדנד ומאיים להסתבך עם השפיצים. אז אקנה תיק כידון טוב, ואזרוק אותו. ועוד ועוד.
גם בחנות קמפינג אני צריך לבקר, וגם בסופרמרקט. בקיצור, מחר יום קניות וסידורים. אני חושב להשאר כאן יומיים, ואז לעבור למלון במרכז העיר, לאפסן את האופניים ולהפוך לתייר מין המניין לכמה ימים טובים.

ואז יתחיל פרק ב': ברלין - פראג. אלוהים גדול!

10/6 יום שלישי
הבוקר אפור ומעונן, המחנה עדיין ישן ורק אני קמתי השש בבוקר, והתפניתי לסכם את הקטע האבוד באורקס מהפיילים שעל הספורטיבה: 308 קמ, 2870 מ' טיפוס. על האורקס 1011 ק"מ, 9640 מ' גובה מצטבר. סך הכל 1321 קילומטר, 12510 מ' טיפוס. 21 יום. אני הולך לחפש ארוחת בוקר, ביי ביי.

אגב, יש פה איזה כנס של מכוניות אמפיביות מוזרות, דבר כזה לא ראיתם! תראו בתמונה

5 תגובות:

  1. מזל טוב להגיעך לברלין!!!!

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. קובי,
    אם תרצה ייעוץ להמשך הדרך לאחר ברלין, אתה מוזמן לפנות דרך המייל.
    אני ממליץ לא לרכב את האלבה בגרמניה לכיוון דרום. לא שווה לבזבז את הזמן על מסלול לקשישים גאריאטריים. הוא בהחלט יפה ביותר, אבל שווה לך לעשות את זה בפעם אחרת, שכוחך יהיה פחות במותנך.
    הטוב ביותר זה לרכב את האודר-נייזה לכל אורכם מצפון לדרום בצמוד לגבול הפולני (אבל רק בצד הגרמני), ולהתחבר לקראת סופם (במקרה הזה זה דווקא תחילתם, אבל לא חשוב), לאלבה, בדרך מיוחדת שמקשרת אותם, וכוללת גם טיפוס על כמה פיסטינים נחמדים. ואז לרכב על האלבה מהגבול בין צ'כיה לגרמניה עד פראג. ואגב, האודר-נייזה מבחינתי הם בטופ שלושת המסלולים הטובים ביותר שרכבתי בגרמניה. הרבה בעלי חיים, הרבה טבע, ומעט מאוד יישובים לאורך הדרך. וכמובן שני נהרות גדולים. הרכיבה רוב הדרך במסלול אספלט משובח לאופניים בלבד, והיא על סוללת עפר מוגבהת, המונעת מהנהר להציף את האזורים לידו בזמן גשמים כבדים. כלומר הרכיבה גבוהה. ומשקיפה על הנוף כל הזמן. מרשים ביותר. אין ברכיבה הזאת שום אלמנטים שקשורים לתרבות. לא טירות עתיקות ולא כפרים עתיקים, וגם לא מוזאונים. אבל זה לא יהיה חסר לך לאחר העושר שתמצא בברלין. בקיצור 100% טבע. ראיתי שם הרבה שועלים אדומים, צביים (שני סוגים), אינספור ארנבות, המון זנים של ציפורים, כולל תרנגול בר ענק ומאוד יפה, שרץ במהירות מטורפת. יש הרבה מהם בהולנד) כמו כן ניתקלתי בזאב. מאורע מאוד נדיר בגרמניה, כי הציידים מחכים לרגע, שיוכלו להרוג אחד כזה. אבל הוא מאוד מאוד נדיר. הזאבים מגיעים מפולין בטעות, ונקטלים די מהר. לפעמים גם תופסים אותם, ומחזירים אותם חזרה לפולין, לאזורים היותר טבעיים שלהם.
    ביי
    מדורון

    השבמחק
  4. היי קובי, לחיים.. פעמיים... אחת בשבילך ואחת בשביל הלסביות :)

    אם יתחשק לך איזה יום בברלין לרכב על אופניים כיפייות, נטולות כל מטען, גש לחברת Fat Tier Bike
    בכיכר אלכסנדר או במשרד השני שלהם ב-ב- ZoloGarten
    תמורת 10 ארו ליום וצא לרכיבה אל הארמון והגנים היפיים- Charlottanburg בטוח תהנה

    השבמחק
  5. לא מבינה בפדליפ כידונים ורגלית.אבל ברלין מענינת עד מאד.אם רק עושים דיליט
    לעבר..העיקר שאני במיטה שלי ולא צריכה לישון בשום אהל ובשום קמפינג...

    השבמחק