מסעות קומים

לינקים מסעות קודמים
(הלינקים מובילים לפוסט הראשון במסע. כדי להתקדם לפוסט הבא לחץ/לחצי על החץ האדום הימני בסוף הפוסט)

חוצה אירופה 2014 - מאמסטרדם לרומא במאה יום
פמיר היי ווי 2015 - חוצה קירגיזסטן (פורסם בבייקפאנל)
טראנס אמריקה 2016 - מאסטוריה, אורגון לניו יורק סיטי
הדרך לאיסטנבול 2017 - מסע בארצות הבלקן, מוינה לאיסטנבול
אל לב המאפליה 2018 - סובב קמבודיה ודרום תיאלנד
חלומות של אחרים 2018 - מסע חוצה אלפים מטורינו לפריז
יונייטד קינגדום 2019 - מסביב לאיים הבריטיים


יום שני, 23 ביוני 2014

בדרך אל העיר

22/6
הגעתי לעיר קטנה, כתוב 'קמפ' על שלט קרטון מקומט, מחובר עם שדכן לעץ. בלי חץ, בלי כיוון, רק "kmp" בעט בכתב יד. אוקי, אני אומר לעצמי, מה קרה? כולה כתב חידה קטן, לא ניפתור אותו?
חושבים.
איפה חוף הנהר הקרוב? איפה פיסת דשא מתוחמת? כלום. ממשיך קצת, דווקא היה מתאים לי קמפ עכשיו, עשיתי מספיק היום ועוד מעט שקיעה. לא מוותר, חוזר קצת, רואה מבנה גדול ועליו שלט מתקלף "sort - mini golf" הופה! מקיף את הבניין - חלקת דשא מתוחמת ומדוגמת! מחנה את האופניים יוצאת אישה.
- קמפ היר?
- (מהנהנת)
- הוט דוש?
- (מהנהנת)
- אינגליש?
- (עושה לא) (עושה בוא אחרי)
מראה לי מקלחת ושירותים, מטבח עם כירה וסירים, הולכים מסביב - פתחת דלת אחורית אל מחסן גדול, "בייק!" אומרת, ונותנת לי את המפתח. מה אני אגיד, אני מאוהב!
חוזרים לחזית, נוקבת בסכום. כמה? אני עושה, מציירת על החול 150.
- יורו?
- תנועת שלילה.
- (פותח את הארנק ומראה לה) אונלי יורו!
- "צנטרום (מצביעה מעבר לגשר), בנקומט"
הבנתי אותך. כבר חוזר...
עוצרת אותי.
- "קמפ, (תנועה של אחר כך)
יופי! העיקר שהכל מובן!

אני לבד פה, אבל נעים ובסדר. אחרי הארוחה אני הולך לטייל קצת על הגשר. רואה שזה בעצם מפעל אוטומטי לניקוי הג'יפה מהנהר. כל כמה דקות מתרוממת זרוע גדולה ואוספת ליכלוך ומעבירה אותו לנתיב אחר. על המפעל שלט בגרמנית. הגרמנים מממנים פה את המתקן כדי שהנהר המגיע אליהם מצ'כיה יהיה להם נקי (השערה שלי).

אני מוצא שההבדלים בין גרמניה לצ'כיה ענקיים. הכל נעשה לפתע קצת מוזנח, מתקלף, מלוכלך. האנשים הרבה יותר חמי מזג ואינפולסיבים, שפה מתגלגלת ונעימה לאוזן, מדברים הרבה יותר בידיים, צוחקים בקול רם. לא זוכר ששמעתי בגרמניה קולות צחוק. יש קפה טוב, אספרסו, קפוצ'ינו, יותר ירקות עם האוכל, פחות מיונז.

מאוחר יותר הגיעו שתי בנות במכונית והקימו אוהל. עזרתי להן להחזיק את היריעה מול הרוח. אף מילה לא הוחלפה. בא איש זקן על אופנוע, הקים אוהל. קר וסגרירי והגשם מאיים. נתתי לו קפה, הוציא בסקוויטים. אף מילה לא הוחלפה. השרותים זה חדר ובו שתי אסלות שני כיורים ושני מקלחות, ללא מחיצות, הכל בחדר אחד 3x4 מטר. יורד גשם, כולם מצטופפים בשירותים וסוגרים את הדלת. מתקלחים ומשתינים בסבב, מחזיקים זה לזו את המגבת (הריצפה מוצפת, אין שום קולב), שתי צעירות ושני מבוגרים כמו קבוצת כדורגל. אף מילה.

יש אינטרנט טוב, ויש לי קליטה מהאוהל. בניגוד לגרמניה, בצ'כיה יש אינטרנט פתוח בכל מקום בלי לשלם. הקמפ עולה 6 יורו. בגרמניה, שזה עשרה קמ מפה 12 + 2 למקלחת אוטומטית + 2 לאינטרנט דפוק אם יש. אני מזמין באינטרנט מלון בפראג לעוד יומיים מהאוהל שלי תחת הגשם.

23/6
הגעתי לעיר מלניק, שממוקמת על גבעה נישאה מעל מפגש הנהרות. כאן האלבה הופך לוולטבה. לא וויתרתי וטיפסתי למעלה. צ'פלה מרשימה, נוף יפה. הגעתי לקמפ על גדת הנהר. אתר פיקניק כמו בכינרת, מזוהם ונטוש אחרי סופש. אני לבד פה. ניגשת אלי בחורה, מדברת טיפה אנגלית. כן, פה זה הקמפ, מתנצלת על הזוהמה, ככה זה אחרי סופש כשכולם עוזבים. ממהרת ואוספת ניירות בקבוקים ניילונים ומנקה לי מתחם יפה מול הנהר. אין מסעדה בטווח 10 קמ, וגם שם לא בטוחה שפתוח. לא נורא, אני אומר לה, אני אסתדר, יש לי פסטה. חוזרת, אומרת יש לי בשר, אני יכולה להביא לך. אבל זה לעל האש, כן? בשטח פזורים מתקני גריל שנותרו בהם קצת פחמים. תביאי, אני אסתדר. חוזרת עם צלחת ענקית ובה צלע חזיר גדולה, שתי נקניקיות שמנות ובצל גדול. אני מסדר לי גריל, עושה על האש ונהנה! (הקמפ + הבשר פחות משמונה יורו).

מחר יום גדול - אני מגיע לפראג!

4 תגובות:

  1. קובי,
    יופי יופי, תמשיך להנות.
    אם אתה צריך אותי להמשך הדרך, אז אתה יודע איך לפנות. אני עדיין בארץ...
    בעיקרון קיימות שתי אפשרויות בלבד להמשך הדרך מפראג לאוסטריה. שתיהן לא מי יודע מה, אבל זה מה יש.
    לעומת זאת באוסטריה מחכה לך, כנראה, השיא של הטיול הזה. אני נותן לך גרנטי. יש לי לתת לך מגוון אפשרויות מאוד מהנות לטפס על האלפים, לכיוון איטליה וסלובניה. כולל קריעת תחת של פסים גבוהים (אם תהיה מעוניין באחד כזה לשם החוויה...)
    ביי
    מדורון

    השבמחק
    תשובות
    1. אהה ושכחתי ועוד משהו....:-)

      אל העיר שבוית החלום
      צל כבד וזר הגיח
      וירח באדום
      את מלכותו טבל בפיח

      מי שלא עצם את עיניו
      את לילו המר כאב הוא,
      דומית כניעה בלי קרב
      איש את נשקו נצר עד מוות.

      איך על פראג שחר לא בקע
      בשלישית כלה כוחו
      איך נדם קול כיכר הומה בחג.
      שיר שחלמתי על פראג -
      שם השחר עוד יבקע.

      כמו תצלום ישן מצהיב
      עיר של רפאים מטלת
      לרגלי דובים חרשים
      ובצוארה המאכלת.

      את פתחו איש לא יוצא
      ריח גטאות מלוח
      מקצה ועד קצה
      על פני העיר נישא ברוח

      איך על פראג שחר לא בקע
      בשלישית כלה כוחו
      איך נדם קול כיכר הומה בחג.
      שיר שחלמתי על פראג -
      שם השחר עוד יבקע.

      רק השקט בה נותר
      איש צעיר חומק לפתע
      אז עלה לו אור מוזר
      שם בכיכר שמתה.

      שיר שחלמתי על פראג
      שם השחר עוד יבקע
      שם השחר עוד יבקע

      הנה הגדול מכולם....

      https://www.youtube.com/watch?v=XKt0ixf-N88

      מחק
  2. בוקר טוב, כאן בניו יורק השמש עוד לא זרחה. קורא את תיאורי האוכל שלך על האש ונהיה רעב.
    כשאני כותב אליך עכשיו אתה כנראה בכניסה לפראג - אז תרביץ כניסה מרשימה. ואל תשכח, יש להם בירות מצויינות - לחיים.

    השבמחק
  3. כאן יורד שמש וחם חבלז.
    כשיש תקשורת טובה לא צריך מילים..
    תהנה לך בפראג

    השבמחק