מסעות קומים

לינקים מסעות קודמים
(הלינקים מובילים לפוסט הראשון במסע. כדי להתקדם לפוסט הבא לחץ/לחצי על החץ האדום הימני בסוף הפוסט)

חוצה אירופה 2014 - מאמסטרדם לרומא במאה יום
פמיר היי ווי 2015 - חוצה קירגיזסטן (פורסם בבייקפאנל)
טראנס אמריקה 2016 - מאסטוריה, אורגון לניו יורק סיטי
הדרך לאיסטנבול 2017 - מסע בארצות הבלקן, מוינה לאיסטנבול
אל לב המאפליה 2018 - סובב קמבודיה ודרום תיאלנד
חלומות של אחרים 2018 - מסע חוצה אלפים מטורינו לפריז
יונייטד קינגדום 2019 - מסביב לאיים הבריטיים


יום חמישי, 5 ביוני 2014

5/6 אלף!

מתי שהוא ביומיים האחרונים עברתי את האלף קילומטר. אלף! תנו כיף!! אני לא יודע בדיוק כי עשיתי תעות בתכנה ואת ה 250 הראשונים היא לא רשמה. יש לי אותם מתועדים במקטעים בספורטיבה, אבל כדי לראות את הפיילים האלה אני צריך מחשב שולחני. אני נמצא כרגע כ 140 קילומטר בקו אווירי מברלין. כמה זה על המסלול אני לא יודע, כי המסלול מפותל ופתלתל. עוד יומיים שלושה! ההתרגשות מתחילה לחלחל לי...

ככל שאני מתקרב לברלין העיירות נעשות יותר כעורות מתפוררות וזנוחות, ומזכירות שכונות עוני, כמו שכונת התקווה נניח, והמסלול מתפתל קשות כדי להעביר אותי במקומות טיפה יותר אסטטיים. גם הקיצוניות השנייה באה: המצודות והצריחים הפכו לארמונות פאר, והם מגודרים ודורשים תשלום בכניסה.

אתמול חיפשתי צימר או מלון לאחר ימים של אתרי קמפינג חשוכי אינטרנט, אבל אלה שמצאתי בדרך לא נראו לי או דרשו תשלום מפולפל עבור שעת ווי פיי (מתקרבים לברלין וגם החזירות הופיעה! וגסות הרוח!). וכך הדרך נמשכה ונמשכה, וכבר ירד הערב ואני עוד בדרכים, עד שתפשתי יוזמה, פתחתי את מיטב המפות כדי לאתר קמפינג, ואכן (בגאונות! רוכבים אחרים שחלפו אותי לא מצאו!) מצאתי אחד 18 קילומטר ממני, על שפת אגם כמובן. אכלתי משהו כדי לצבור אנרגיה, והגעתי לאתר שבו אני עכשיו כבר בחשיכה, והוא לא איכזב! קיבלו אותי למרות שכבר היה סגור, והכינו לי במיוחד ארוחת ערב. וגם אינטרנט יש להם - ובחינם!

4 תגובות:

  1. קובי,
    ברוך הבא למזרח גרמניה. ברוך הבא לחלקים הלא נעימים של גרמניה.
    העיירות המוזנחות הללו, הן ערי רפאים במזרח גרמניה. קיימות מאות רבות כאלה.
    לאחר התפרקןת הגוש הסוביטי, והצטרפות מזרח גרמניה DDR למערבה, כל האזרחים עד גיל 50, פשוט עזבו את ערי השדה הללו, ועברו למערב גרמניה, לערים הגדולות המתועשות לחפש עבודה. מערב גרמניה השקיעה מאות מיליארדי יורו עד היום במטרה לשקם את הכלכלה המזרח גרמנית, ולנסות להסב את המפעלים הקומוניסטיים למפעלים מדורניים. אך לשווא, השקעות הענק ירדו לטימיון, והתגלגלו לכל מיני בעלי הון, שעשו מזה הרבה כסף. ברם שום מפעל כמעט לא הצליחו לשקם, ושום יורו לא הגיע לידי המזרח גרמנים עצמם.
    כיום כאמור, מאות העיירות הללו הן עיירות רפאים. ככל שתעבור יותר לכיוון מזרח גרמניה, יותר תבחין בזאת. מדובר על יישובים מרוקנים לחלוטין מיושביהם. למעט קשישים המקבלים בכל מקרה פנסיות נדיבות מממשל הפדרלי הגרמני העשיר, אין שם שום נפש חיה. וגם חלק מהקשישים עברו להתאחד עם ילדיהם, שהתבססו בינתיים במערב המדינה.
    נ.ב ברלין אחת הערים הזולות בעולם, גם לתושביה וגם לתיירים. זאת בוודאות עיר הבירה המערבית הזולה בעולם, הרבה לפני כל עיר בירה אחרת, והרבה יותר זולה מכל עיר גרמנית גדולה אחרת.
    ביי
    מדורון

    השבמחק
  2. קובי הכל על דינמו:
    http://edwardpickup.com/2013/09/23/gear-review-dynamo-systems/

    השבמחק
  3. נחמדים לא? ??
    החה לך מזל.בהולנד וגם בגרמניה סגור זה סגור....

    השבמחק
  4. וגם ברשותך הערה מהמורה ללשון;
    עשית טעות כמובן ב..ט..
    אוי לבושה..סתאאם טקסט כזה יפה יש להקליד ללא רבב.

    השבמחק