מסעות קומים

לינקים מסעות קודמים
(הלינקים מובילים לפוסט הראשון במסע. כדי להתקדם לפוסט הבא לחץ/לחצי על החץ האדום הימני בסוף הפוסט)

חוצה אירופה 2014 - מאמסטרדם לרומא במאה יום
פמיר היי ווי 2015 - חוצה קירגיזסטן (פורסם בבייקפאנל)
טראנס אמריקה 2016 - מאסטוריה, אורגון לניו יורק סיטי
הדרך לאיסטנבול 2017 - מסע בארצות הבלקן, מוינה לאיסטנבול
אל לב המאפליה 2018 - סובב קמבודיה ודרום תיאלנד
חלומות של אחרים 2018 - מסע חוצה אלפים מטורינו לפריז
יונייטד קינגדום 2019 - מסביב לאיים הבריטיים


יום רביעי, 7 במאי 2014

ציוד וזיווד למסע אופניים חוצה יבשת


מאחר שאני בייקפקר (תרמילאי רכוב) בייסודי, היה חשוב לי שלא להפוך את האופניים למשאית אלא להשאיר אותם קלילים (יחסית, ברור), ובעלי יכולת טכנית מינימאלית לרכיבה בדרכי עפר וחצץ, וכן להיות בעל כושר תנועה בגשם ובקור (אני הולך לחצות את האלפים ועוד כמה רכסים גבוהים). על אף שאני רוכב ביבשת המיושבת, המפותחת והידידותית לאופניים בעולם, חשוב לי להיות מסוגל להסתדר בעצמי בכל מצב לתקופות ארוכות, ומכל בחינה: אוכל, תחזוקת האופניים ותיקונים, שינה, כביסה וכו'. אין לי שום מסלול מוכן מראש, אלא כיוון כללי בלבד, ואין ספור אופציות לבחירה. לכן יש לי מפות אופניים וטופוגרפיה טובות של כל אירופה כמעט על הסמארטפון, ומפות מפורטות 1:25000 של גרמניה אוסטריה והאלפים על הGPS  (ספורטיבה).

עבדתי הרבה על התקנת הסבלים ומיקומם, כך שעיקר המשקל יהיה צמוד ככל האפשר לאופניים, נמוך ככל האפשר, ומרכז הכובד של התיקים הקדמיים סמוך לציר הגלגל, כך שלא ישפיעו על ההיגוי. הקפדתי שחלוקת המשקל תהיה 40% מלפנים 60% מאחור, כדי שהאופניים יישארו מאוזנים ונשלטים.
הציוד שלי כולל התיקים שוקל 18.2 ק"ג. קראתי באינטרנט שרוכבי הטורינג סוחבים 30-40 קילו, אני לאומתם עוד נחשב לייט יחסית. האופניים כולל סבלים והרגלית: 15.8 ק"ג. יחד 34 קילו.
התיקים סדורים לפי נושאים: קדמי 1 – מטבח ותיקונים, קדמי 2 - ביגוד רכיבה, אחורי 1 – שינה ומעילים, אחורי 2 – ביגוד פאבים (ומוזיאונים), רחצה, אלקטרוניקה.


להלן הפירוט על פי התמונה:



1.      אוהל TRAPTENT, 1 ק"ג, בשק חסין גשם
2.      אופניים סלסה אל מריאצ'י 3 אותם תיארתי כאן: החלפתי בולם לפוקס פלוט 100 ופלטה קטנה מקדימה מ 24 שיניים ל 22 (מנמיך את ההילוכים הנמוכים בלי לפגוע בבינוניים ובגבוהים). צמיגי שוולבה מרטון מונדיאל 700-42 חסיני פנצ'רים, עם פנימיות ג'יפה.
3.      סוללה לפנס ראשי
4.      מתקן לבקבוק 1.5 ליטר סטנדרטי
5.      תיק שילדה גדול: חטיפים, טישיו, מטען USB נטען, פנס ראש לשליפה מהירה, ארנק כסף קטן, מפתח למנעול (המנעול לא בתמונה), סיגריות מצית.
6.      קשת אחיזה, בנויה מזוג קרניים ישנות וצינור השקיה באמצע, ועטופות בסרט כידון. מאפשר פוזיציות שונות של אחיזה לשחרור הידיים.
7.      סבל קדמי תוצרת ZEFEL, ייעודי להתקנה על רגלי הבולם.
8.      אור אחורי קבוע, עובד על בטריות/דינמו, תקן גרמני.
9.      סבל אחורי RAKETIME, סופר מינימליסטי, צר וקל
10.  סט תיקי צד ORTLIAB חסיני גשם, הקדמיים 30 ליטר (יחד), האחוריים 42 ליטר (יחד), סך הכל 72 ליטר נפח, כמו תרמיל תרמילאים גדול (מוצ'ילה).
11.  בגדי פאבים: גינס, 2 תחתונים, 2 טישרט, קפוצון, שארוול, כובע מצחייה.
12.  ביגוד רכיבה – מכנסיים: 3 חלופות קצר, 2 ארוך.
13.  חליפה טרמית.
14.  ביגוד רכיבה – חולצות: 3 קצר, 2 ארוך.
15.  תיק כלי רחצה
16.  מעילון רכיבה מנדף
17.  מגבת
18.  מעיל רוח קל
19.  שכמיית גשם זוהרת
20.  אלקטרוניקה: מטענים, סוללות ספייר, אביזרי וכבלי USB
21.  תיק רכיבה 2 ליטר מינימליסטי ובו מים ומסמכים, לכותפת השמאלית תפרתי את נרתיק המצלמה.
22.  ערכת קפה + סכום
23.  סק"ש
24.  סיר בישול (טיטניום). המכסה משמש מחבת.
25.  מעיל חורף
26.  צלחות פלסטיק, שטוחה + עמוקה.
27.  שק בד ובו פריטים שונים: כובע גרב, כפפות סקי, בנדנות, גרביים, משקפי מגן, גומיות שונות וכו',
28.  זוג פנימיות ספייר
29.  סדנת תיקונים. מלבד הציוד הסטנדרטי כוללת: דבק מגע, מדבקות לתיקון פנצ'רים, דבק אפוקסי, סכין יפנית, גפר-טייפ (גורילה) מפתח פתוח 15 (פדלים) רינג 8 (אומי הסבלים) פלייר אף ארוך, כבל הילוכים, אזיקונים, רפידות.
30.  קופסת אוכל חרום ובתוכה נודלס, טונה, אורז. המכסה משמש קרש חיתוך לסלטים.
31.  מזרון מתנפח
32.  נעלי רכיבה
33.  שק בד ריק לכביסה מלוכלכת
34.  קרוקס
35.  שמן שרשרת, מולטי טול לשליפה מהירה. 

ו  חשוב לציין: התיקים לא מלאים ולא דחוסים, ויש לי בהם עוד כ - 20% נפח פנוי, זה למקרה שארכוש דברים בדרך. (שופינג???)


3 תגובות:

  1. שוב: המון הצלחה. נראה שנערכת כמו אל מבצע צבאי והכנסת המון שכל וניסיון.

    השבמחק
  2. תוכל בבקשה לפרסם שוב את הלינק לתיאור האופניים? הלינק הנוכחי שבור

    השבמחק