מסעות קומים

לינקים מסעות קודמים
(הלינקים מובילים לפוסט הראשון במסע. כדי להתקדם לפוסט הבא לחץ/לחצי על החץ האדום הימני בסוף הפוסט)

חוצה אירופה 2014 - מאמסטרדם לרומא במאה יום
פמיר היי ווי 2015 - חוצה קירגיזסטן (פורסם בבייקפאנל)
טראנס אמריקה 2016 - מאסטוריה, אורגון לניו יורק סיטי
הדרך לאיסטנבול 2017 - מסע בארצות הבלקן, מוינה לאיסטנבול
אל לב המאפליה 2018 - סובב קמבודיה ודרום תיאלנד
חלומות של אחרים 2018 - מסע חוצה אלפים מטורינו לפריז
יונייטד קינגדום 2019 - מסביב לאיים הבריטיים


יום שישי, 8 באוגוסט 2014

טוסקנה - בדיוק מה שחשבתם!

8/8
טוסקנה הוא כנראה חבל הארץ המפורסם בעולם. טוב, ברור שאני מגזים, אבל מי לא שמע על טוסקנה?
עוד בגראדו, כשהחלטתי לעזוב את מזרח אירופה להזדמנות אחרת ולפנות לעבר המגף, חשבתי שיהיה נהדר לחצות את החבל הזה, שכה רבות שמעתי עליו ומעולם לא הייתי בו, ולהפיח חיים בעוד אגדה אחת כאקורד הסיום למסע כולו.
וכעת, כשאני יושב ב Castiglione del Lago  העיר והאגדה, לשפת האגם הדומה לכינרת כשתי טיפות מים (הכינרת בכל זאת יפה יותר! או אולי אני לוקאל פטריוט חסר תקנה? ראו בתמונה) אני יכול לדווח לכם מהשטח: אגדת טוסקנה חיה ונושמת, והיא בדיוק מה שחשבתם! (מה שאני חשבתי לפחות)

זה שלושה ימים שאני רוכב על גבעות לא גבוהות ביוחד (גובה הפסגות סביב 400 -450 מטר מעל פני הים ככל שאני רואה במפה, והמסלול שלי נע בין 200 ל 350 מטר), בנוף שדומה מאוד לגליל, גם מבחינת מזג האוויר. על ראש כל גבעה עיר שליבתה העתיקה מוקפת חומה וצריחים, ובין החומות חנויות קטנות ומסעדות גורמה כאילו אוטנטיות, ובכל עמק כפר ישן - כמה בתים, באר, ובוסתנים סביב. הצירוף הזה עושה לי טוב, גם ריחות עצי הפרי שבאוויר, מה שלא היה באוסטריה או בגרמניה.

גם העיירות שאני עובר בהן שונות לגמרי. אם בגרמניה/אוסטריה כתבתי "עיירות מנומנמות" או "עיירות רפאים", כאן כל עיירה, קטנה או גדולה חייה ותוססת, החנויות פתוחות וברחובות אנשים ולעיתים אפילו המולה קולנית. הרבה אני נתקל באנשים שאני מסקרן אותם ומעורר את הערכתם, כך היה לאורך כל המסע, אבל באיטליה ובמיוחד בטוסקנה האנשים ניגשים אלי או קוראים לי, שואלים שאלות, מנסים להנחות אותי בדרך, ובעיקר מתפעלים בקולי קולות ומאחלים לי כל טוב. בקיצור, ההבדל באופי העם הוא עצום!

שלשום, כשיצאתי מפרנצ'סקה (שטרחה והכינה לי סנדביצ'ים לכל היום) היה לי עוד סשן מפרך של רולינג הילס, שהסתיים בתחילתו של עמק גדול וארוך. במפה מצאתי שאני קרוב לעיר המבצר Arezzo, ומצאתי שם מלון קטן וחביב. העיר יפה מאוד והסתובבתי קצת ברחובות ללא מטרה. בערב שמתי לב שכל העיר נוהרת לעבר המבצר שעל ראש הגבעה, היה גם מצעד עם תלבושות של מלכים ונסיכות והיו גם מטחי תותחים מעל החומות. לא הצלחתי להבין איזה חג זה.

כשיצאתי מארצו התגלגלתי אל המישור, ודיוושתי שעות בקצב די מהיר בדרך עפר יפה ונוחה לרכיבה, מישורית כמעט לגמרי, לאורך כ 40 קמ. לפי השילוט המוקפד הבנתי שזו דרך אופניים מוסדרת ומפורסמת. כשראיתי מרחוק את ההרים שלפני הבנתי שאין לי כוח בשבילם ואני נשאר הלילה בעמק, אחרי יותר מ 60 קמ היום. התחלתי לעיין במפה ופתאום אני שם לב שלצידי, במרחק כ 10 קמ מעבר לשרשרת גבעות שוכן לו אגם גדול ולו לשון יבשה ועליה עיר. קפצו חושיי ואמרו לי: יפה שם. הלשון הזו, זה בטח עיר מבצר על צוק. ואם יש אגם, יש גם קמפ. טוב, אם חושיי אומרים לי, מי אני להתווכח, כולה שרשרת גבעות, בהתחשב בכך שכל היום לא טיפסתי מטר אחד - תשתוק ותתחיל לדווש.

העליות היו מתונות יחסית ותוך שעה הגעתי לגן העדן המובטח, וגם את הקמפ מצאתי בקלות ממש על החוף.
זו העיר היפה ביותר שראיתי. על הצוק מבצר מלא הדר ויופי מכל זווית שאתה רואה, והאדריכלות כולה פונקציונלית ופשוטה, ללא שום אלמנטים קישוטיים. היום לא עליתי על האופניים, וכל היום הסתובבתי במבצר, בחדריו ומרתפו, על חומותיו ומגדליו. קניתי צלע חזיר וגבינה מעושנת, וגם בקבוק יין, והכנתי לי ארוחת פיגולים שלא כתובה בתורה.

אם שאלתי את עצמי בשביל מה אני מדווש כל הדרך מאמסטרדם - בשביל להגיע ל Castiglione del lago

אנסה להעלות גלריה קטנה בפייסבוק, תעקבו - שווה!

יום חמישי, 7 באוגוסט 2014

סניורה פרנצ'סקה

5/8
ההתחלה בטוסקנה היתה קשה. עקבתי באדיקות אחר מסלול היורו וולו 7 בלי לסטות ימין ושמאל, והוא הוביל אותי מעליה לעליה, אחת תלולה מרעותה. בשלב מסויים הוא הוריד אותי מהכביש אל דרך עפר, שבהמשך הפכה לסינגל די טכני ובעיקר תלול, שמצידו לקח אותי אל נחל זורם. הייתי כל כך עסוק ברכיבה ששכחתי להתבונן בנוף. בשלב מסויים עצרתי למנוחה קצרה, וראיתי שאני מדווש לצד חומה חרבה מכוסה בצמחיה. עברתי ברגל לצידה האחר, והינה אני בתוך בוסתן פראי נטוש. מצאתי שם עץ שזיף עם פירות קטנים ומתוקים וגם שיחי פטל ופיטנגו. כמו השועל, גם אני מילאתי את כרסי עד שבקושי הצלחתי לעבור את החומה חזרה לאופניים. הסינגל המקסים הזה נמשך 12 קמ של עליות ומורדות וברכתי את השוכן במרומים על שנגע בי באצבעו הקטנה, והעניק לי את השכל לא לוותר על הבולם הקדמי, שבלעדיו רק הוא, זה מהמרומים, יודע איך הייתי עובר את הסינגל הזה.

בדיוק כשכבר לא יכולתי יותר הגעתי לעיירה קטנה שמהבאר שלה שאבתי אספרסו להתאוששות, ותוך כדי לגימה הפכתי בשאלה אם הדרך יותר יפה או יותר קשה.
הנוף דומה לגליל התחתון שלנו, גבעות ועוד גבעות, לא גבוהות במיוחד, מכוסות בחורש נמוך וסבוך. פה ושם נחלים קטנים עם גישרוני אבן מעליהם, ועיירה ולה חומה, כניסיה וצריח.

כשהגיע הערב וראיתי שאני לא מגיע לשומקום, פתחתי אינטרנט, עלתה לי "באד אנד ברקפסט פרנצ'סקה" 4 קמ ממני. מתאים!
את הדלת פתחה לי צעירה עגלגלה עם חיוך רחב ואנגלית מושלמת. אחרי שהראתה לי את חדרי והמליצה על מסעדה של חברים שלה, אמרה: אני ערה לפחות עד 2 בלילה, כך שאים מתחשק לך שיחה קטנה, אתה מוזמן.

הארוחה אצל החברים הייתה באמת חלומית. גורמה ממש. כשחזרתי, פרנצ'סקה המתינה לי עם תה רייחני ומיליון שאלות. היא סיפרה לי איך החליטה לעזוב הכל ולפתוח את המלונית הזו, שבה היא עושה הכל. בחורה באמת חמודה ואיטליגנטית. הבית שלה והחדר שלי מהחדרים היותר יפים, מטופחים ונעימים שפגשתי, עם מרפסת קטנה הצופה אל חומת העיר. באותו הלילה ישנתי שינה מתוקה וערבה...

יום רביעי, 6 באוגוסט 2014

מפירנצה לטוסקנה

שהיתי בפירנצה, בקמפינג "מיכאלאנג'לו" המזוויע שלושה לילות. כל יום השקם בבוקר סגרתי את האוהל ויצאתי העירה על האופניים, וחזרתי מאוחר בלילה. ביום השני שכחתי לסגור את האוהל בצאתי, ובהיותי בעיר שוב היה שבר ענן וגשם זלעפות ניתח. האוהל וכל החפצים שבפנים, משק השינה ועד אחרון הבגדים הפך לבריכה, ולא רק זאת אלא שכל חרקי היער, זוחלי הביצה ורכיכות הגינה מצאו בו מקלט, וצבא יתושים מרחף על פני תהום...
לא אלאה אתכם, אומר רק שביליתי את הלילה על רצפת המסעדה, מנמנם ומקלל חליפות.

הלכתי לשלוש חנויות אופניים גדולות לנסות למצוא פתרון לסבל השבור - אין להם את החלק/אופניים לא סטנדרטיות/ייקח שבוע ויעלה 100 יורו - הן התשובות שקיבלתי, עד שהבנתי שמהם לא יצא כלום. באחת הסמטאות ראיתי מתקן טוסטוסים זקן עם ידיים שחורות ומיובלות. הוא קרא לספרית השכנה כדי שתתרגם בנינו, מהסקרנות נאספו עוד כמה שכנים ומכרים לבלבל את המוח ולהשיא עיצות. מהרגע שהצלחתי להסביר לו מה הבעיה, זה לקח שתי דקות ועלה שני יורו. את התיקון וגם את האומן תראו בתמונות שלמטה.

הבחור עם החולצה האדומה בתמונה השלישית הוא ריכארד, והוא אוסטרי מזלצבורג. הוא איש ביישן וחכם, מהנדס רכבות במקצועו, שהרגיש מחנק, עלה על האופניים ויצא את ביתו ברגע אחד ללא שום תכנון מוקדם. כשראה שהטיול שלו מתארך, החל לרכוש ציוד בדרך, תחילה תיקים, ובשלב אחר, כשהבין שמלונות לא מתאימים לו, גם שק"ש ואוהל. זה היום העשרים מאז שיצא ואין לו מושג מתי יחזור. הוא חצה את האלפים בנתיב שאני חציתי, ומגראדו הגיע לכאן בדרך מעט שונה משלי, דרך וורונה. בילינו יום שלם יחד וחלקנו שולחן לארוחת ערב. לא נפרדנו. קמתי בבוקר השלישי והוא פשוט לא היה.

אחרי שכל הבוקר ייבשתי את הציוד בשמש ובמכונת היבוש, יצאתי את פירנצה בשעת צוהרים וכעבור שעה קלה כבר דיוושתי בין כרמים וטרסות אבן עתיקות, ובאפי עלו ריחות בוסתנים ועשבי בר, וצריחי אבן אדומה ביצבצו בין עצי הזית. טוסקנה! התרונן ליבי, הינה אני בא!

עד מהרה באו גם העליות לצנן את התלהבותי, והשמש החלה קופחת ומטגנת את מוחי ואגלי הזיעה ניגרים ומעוורים את עיניי...

יום שלישי, 5 באוגוסט 2014

פירנצה

שמתי לב שכשאני מגיע לעיר תיירותית גדולה אני משתתק לכמה ימים, אולי כי החוויות שלי מפסיקות להיות אישיות. אני נכנס לזרם ענק של תיירים והופך לחלק מהמון, חלק בלתי מסויים. אני רואה מבנה מרשים, קתדרלה מפורסמת נניח, ובו ברגע שאני לוחץ על כפתור הצילום אני לא יכול שלא להיות מודע לכך שעשרות אם לא מאות כפתורים נלחצו באותה שניה, כולם מאותה זווית שלי, וחושב לעצמי חבל על הפיקסלים שאני שורף פה. אם באמת ארצה אי פעם להזכר במראה הזה, אמצא בגוגל אלף תמונות טובות משלי, והרבה יותר מהר משיקח לי למצוא אותן במצלמתי שלי. אם ארצה לשתף את חברי אומר להם פשוט שראיתי את קתדרלת סן לורנצו. אם ירצו, הם ימצאו תמונה שלה. כל זה מעיד בעצם, שאולי אני לא צלם בעל טביעת עין או זווית ייחודית. אבל אני כותב בעל מבע ייחודי ואישי, זה אני יודע, לכן אתאר את התחושות שלי במילים, כדי שכשתראו את סן לורנצו באינטרנט (או בחיים) תקראו מה המראה הזה חולל בי - בדומה או בשונה ממה שחולל בכם.

אז האם פירנצה יפה כמו שאומרים? לא יודע. וונציה יפה. בבולוניה יש תואם, סגנון והדר, וניכר שהיא תוכננה לשרות אזרחיה, ועל פי מתאר העיר ניתן ללמוד את אורחותיהם. פירנצה נראת כעיר שתוכננה להרשים ולהטיל מורא בבאים בשעריה. בהיותי בעל אופניים, התגלגלתי לפינות קצת יותר נידחות בעיר כדי לנוח לרגע מגגב העושר ומהומת התיירים, וכשאני מעיף מבט ברחוב ששום ארמון או צריח לא נשקף בקצהו, אני רואה גיבוב עלוב של בתים מתפוררים ואפורים, אבני מדרכה זולות, לא אחידות, שבורות, ליכלוך וזוהמה, וחושב לעצמי: האנשים שגרים כאן הם אלה שנגזלו, שנוגשו, שדוכאו כדי לבנות את הארמונות האלה, שכל חזותם - פנים וחוץ - היא הפגנת עושר התנשאות ושררה על פני המון העם. כמה עבדות, דיכוי ושחיתות נדרשו לכך, לאורך מאות בשנים, דור אחר דור.

כשאני נכנס לבית תפילה קטן וצנוע, כניסייה, בית כנסת, מסגד או סטופה בודהיסטית - הדת לא משנה - על אף היותי אטאיסט מוחלט אני נמלא כבוד וממהר לכבד את מנהג המקום. אני רואה פרוכת או פיסלון ומרגיש את ההדר שאנשי המקום ניסו לשוות לו, ונזהר ברגשותיהם.
אך כשאני נכנס (תמורת תשלום מפולפל) לקטדרלה ענקית, שעשויה כולה, מגובה החלל והסתווים ועד אחרון גילופי האבן המוזהבים כדי לגמד אותי, להפעים אותי, להטיף לי, ולהטיל בי מורא, משהו בי מתנגד, ובליבי זוחלת תשוקה לחלל ולבזות את המקום, להציג אותו באיוולותו, להגחיך אותו, ואני לא ממהר להסיר את כובעי, לכרוע ברך או לחלוץ נעלי. שום כבוד אין בי למוסדות הדת המסואבים והמושחתים הללו, רק חמלה על המוני העשוקים, הנגזלים ומולכי השולל. במחיר קטדרלה או ארמון מלוכה אחד, יכלה פירנצה לשפץ את כל רחובותיה ובתיה, ולהביא רווחה לעמה.

נכנסתי לארמון המלוכה (לא טורח לזכור את שמו) ולאחר שעה הרגשתי מחנק ולאות וחיפשתי את היציאה. לא עניינו אותי חדריה של איזו גרציה זו וזו, מהמאה הזו והזו. הלאו אותי אין ספור הפרסקאות והעיטורים. לכול היותר התעניינתי בכתוב בשלט, בו קראתי שהאומן היוצר עבד על הקיר הזה, הוא וכל סדנתו על עשרות שוליותיה, לא פחות מ 7 שנים, וזהו רק קיר אחד מתוך מאות הקירות והתקרות אשר בחדריה של הגרציה! האם היא נתנה לבעלה המלך כל ערב, או כאב לה הראש והאדון נזקק לשירותיה של אחת מהרחובות העלובים? חשבתי על אחרון השוליות, שנגזר גורלו לערבב את הטיח שבע שנים, עד שיזכה לעלות בדרגה להגיש לאומן את המכחולים, ואולי גם למטבע בעבור עמלו.

נכנסתי למוזיאון דאומו הידוע. ניסיתי להתעניין במוצגים. לאחר זמן לא רב מצאתי את עצמי מרותק להסבריו הקצובים של מדריך יפאני, ולאחריו של ספרדי השופך על הכל דרמה ופאטוס כדי לרתק את שומעיו. לבסוף מצאתי מקלט בקפיטריה, אין על האספרסו שלהם! זו יצירה!!!

ואל לכם להתבלבל: אני אדם רגיש ביותר לאומנות, מי שמכיר אותי יודע זאת. אם אומרים שאומנות היא שפה, הרי שאני מבין מצוין את השפה הזו, וחש היטב כל זיוף וחריקה בניביה. פעם, במסע אחר, נכנסתי לגלריה שהציגה את 46 רישומי הסקיצות והאטיודים של פיקאסו ל'הגרניקה'. הלכתי לשם שלוש פעמים, יום אחר יום, בכל יום כמה שעות טובות. ההשראה והחיפוש שברישומים האלה ומעוף הדימיון של האומן הזה העיפו לי את המוח!
וזה לא עניין של סגנון. זה לא שאני אוהב קוביזים ומתעב רנסנס. לא ולא. אני מתעב רהב ריק מתוכן וממעוף. גם גודש לא עושה לי את זה, רק מפריע.

ואגב: כמעט כל מה שאפשר לראות בפירנצה הוא שיחזור ושימור. בעין בלתי מזויינת ובאפלולית המחוכמת והמהונדסת בה מוצגות היצירות, לא ניתן לחדור את שכבות הרסטורציה ולראות במו עיניים ולו משיכת מכחול אוטנטית אחת.

אז האם פירנצה באמת יפה כמו שאומרים? קצת. אבל גם מחליאה. מאוד.

ועוד הערה אחת לפני שאני סוגר את המאמר הזה: אני יודע שרבים מכם יחלקו על הכתוב פה. דעו כי אתם צודקים לא פחות ממני, ואינני מתיימר לשכנע מי מיכם בדבר כלשהו. רק זיכרו שזהו יומני האישי ואני כותב כאן רק מה שעיניי רואות. עיניי שלי.

(התמונה הראשונה כותרתה "ציפור")

המשך הערב: תקלה ואפיסת כוחות

לאורך כל הירידה הגדולה אל העמק שמעתי רעש קטן ומטריד מאיזור הגלגל הקדמי ולא הצלחתי לזהות בעיה. מאוחר יותר, כבר במישור, שמתי לב שההיגוי לא לגמרי יציב, כאילו משהו הולך להתפרק. שוב עצרתי, כבר בשעת דמדומים, וגיליתי שהבנד שמחזיק את הסבל הקדמי אל המזלג נשבר (ראו תמונה) היה ברור לי שבקרוב הסבל כולו יקרוס. הצמדתי אותו עם אזיקון ונכנסתי לקפה שממול ובקשתי אספרסו דאבל. האיש, שעמד בפתח חנותו וראה אותי מתמודד עם הסבל, אמר לא, לא דבל. אני נותן לך אספרסו קטן ואחרי זה עוד אחד.

כשחזרתי לאופניים מצאתי את הסדק במוט הקדמי של הסבל (תמונה שניה, סמוך לדיסק). ככה זה לא יחזיק עוד קילומטר, אבל מה עושים? רוקנתי את התיק מדברים כבדים ככל שיכולתי, הוצאתי קצת אוויר מהקדמי שיהיה שיכוך, ורכבתי הלאה בחיפוש הקמפ, מתפלל לנס.

זה לקח עוד שלושים קילומטר עד שהבנתי שאין שום קמפ, ובחושך גמור אחרי עשר בלילה החלטתי שאני לא מסוגל להמשיך מטר נוסף, וחיפשתי פיסת עשב להקים עליו אוהל. תוך כדי פירוק הציוד ראיתי שלט ניאון "hotel" כמה עשרות מטר ממני. נכנסתי. מחר אמשיך את הקילומטרים הבודדים שנותרו לי, וסרט חדש יתחיל....

יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

פילד-קוק (טבח שדה)

חייב לגייס את עצמי ואת מכשירי האומלל, ולכתוב את החוויות שעוברות עלי. הכל כל כך דחוס, שאני לא מוצא את הזמן, וסוללה מספיק טעונה.

איך שיצאתי לדרך הבוקר התחילו העליות. התחילו ולא נגמרו. ידעתי שזה הולך לבוא, עשיתי שעורי בית, עיינתי במפה, ועם כל זה, ולמרות שהזהירו אותי (זולו תודה על הרמז) לא באמת ידעתי למה אני נכנס. אני מרגיש חזק, ישנתי טוב, אמרתי לעצמי 'עברנו את האלפים, נעבור גם את זה' עצמי, בלי להמתין שניה אמר 'איי אחחח אחחח...' התעלמתי.

העליה ממש פסיכית. בלתי נתפסת. כביש צר, משובש, חלקים שלמים מתמטטים ממפולות בוץ, שיפוע רצוף ללא שום הפוגות. מי שקרא לטרק הזה "מסלול אופניים" דפוק בראש. או חולה נפש. או שניהם. מידי פעם ראיתי רוכבי כביש מסוקסים עוקפים אותי אך בקושי, עם אפניי הקרבון שלהם הקלות מן האוויר. הם רואים אותי על המשאית, ובאין אוויר להגיד מילה זוקפים אגודל לאות הערכה. אני רק מניד ראש, חוסך כל טיפת אנרגיה.

אבל עם כל הקושי אני ממשיך. הילוך 1-1, 5 קמש, וממשיך, והגובה מצטבר. והינה מעבר לפינה שני רוכבי טורינג עם ציוד מלא, כמוני, באים בירידה מולי! מה אתם עושים כאן? מה אתה עושה כאן?? אני? סתם, מטייל. אתם? גם סתם, מסתובבים. כמו שהיה לי כיף לפגוש אותם, כך גם להם. הם באים מאנגליה, התחילו במרסיי, כבר עברו 1800 קמ, והם על יורו וולו 7, אותו מסלול כמוני. גם מנווטים עם אותה מפה בדיוק! הזהרתי אותם לגבי כביש שהתמוטט בהמשך והם סימנו להם את הנקודה. הם יידעו אותי על מפל קטן ומקסים בהמשך. הם פול וריצ'י צעירים וקולים. ממש אהבתי לפגוש אותם. כמו אחים. חבל שאנחנו בכיוונים הפוכים. אגב, גם הם נתפסו בגשם הגדול ולקחו רכבת...

אחרי חצי שעה שאנחנו עומדים ומפטפטים בצידי הדרך ראינו שאנחנו רעבים, ואין שום מסעדה לא קדימה ולא אחורה, אמרתי תוציאו מה שיש לכם ואני את שלי ונעשה ארוחה. מילאתי סיר גדול במים, שפכתי פנימה שתי שקיות מרק מהיר מסוגים שונים אחד ממני אחד מהם, חצי חבילה פסטה ממני, קופסת תירס מהם וקצת שמן זית ועגבניה מעוכה שהיה לי. בישלתי הכל עד שהפסטה התרככה. יצא מרק עבה, נזיד, משביע וטעים עד דמעות! וכאן זכיתי לתואר המגניב "בסט פילד-קוק אבר!" ממש הרגשתי איך הכתפיים מתרוממות לי מרוב גאווה...

מאוד רציתי להמשיך עם שני החמודים האלה, או לקחת אותם הביתה, כל כך נעים לפגוש מישהו באותו ראש כמוך, אבל חייבים להפרד. הם רצו להמליץ לי על קמפינג בפירנצה, אבל שכחו את השם (כל כך כמוני!) עד שריצ'י פתאום אומר "איטס און דה שוגר!" ושולף לי שקיות סוכר שהם גנבו בקמפינג ועליהם הלוגו. אמרתי: "איי און יו וואן ספון אוף שוגר" וכך נפרדנו...

העליה נעשתה עוד יותר קשה, הרבה מעבר ליכולתי, הרבה יותר ממה שעברתי באלפים כולם, וחלקים גדולים דחפתי ברגל. מידי כמה קמ יש פתאום ירידה קצרה וחדה בה אתה מפסיד עשרות מטרים שכבר טיפסת תוך שניה, כדי לטפס אותם שוב. הבנתי מרוכבי הכביש שעצרו ליידי שזה מסלול מפורסם, אחד הקשים בעולם, ורוכבים מפורסמים רבים באים להתאמן כאן. הם אומרים שלכול אורך הקטע הזה, כ 25 קמ, השיפוע לא יורד מ 12%!

אבל אני יורק דם מרוב מאמץ ונהנה! הדרך כל כך יפה! כל כמה דקות מעיין קטן נובע מהקיר, פלג משכשך ומעליו גשר עץ רעוע, יער אורנים עבות משני צידי הדרך, כניסייה קטנה עם צריח צנוע מול הנוף, בקיצור - שמח שאני כאן! לא יכולתי לבחור דרך טובה יותר!

כבר שעת אחר צהרים ועוד לא עברתי 30 קמ, וכבר אין בי מתום. עצרתי על ספסל ליד מעיין, לא יכול לזוז. עצרו ליידי שני רוכבים, שפוכים גם הם, ונגנבו ממני: איך הגעת לפה? אחרי כמה דקות להסדרת הנשימה הם יורדים מהאופניים, טופחים על שכמי ואומרים לי: "און קילומטרו - בסטה!" יענו עוד קילומטר וזהו! אני מעיף מבט במכשיר, הגובה הוא 970 מטר, ואני יודע (מהאנגלים) שהפס הוא בגובה 1000! עוד קמ למנייק!!!
אני כל כך מתעודד מהם שאני קם על רגלי העופרת-יצוקה האומללות שלי, ובכוחות נפש שלא ידעתי על קיומם מתחיל לדווש...

פתאום ראיתי את שמיי התכלת בין העצים, וידעתי שהגעתי לפס. טוב, הם קצת שיקרו, זה היה שלושה קמ, וגם האנגלים טיפה זייפו - הפס היה בגובה 1040, אבל הם כולם נתנו לי את הכוח להמשיך, ועל כך אני אוהב אותם! עוד כמה מטרים הלאה, והנה העמק של פירנצה פרוס כולו אלף מטר מתחתי! אומר ולא אבוש, דמעות עלו בעיניי...

ואז באה הירידה הגדולה, בלתי אפשרית ממש כמו העליה, כל הדרך ברקסים עד הסוף עד שהייתי צריך לעצור כמה פעמים כדי להרפות את הידיים. חשבתי על פול וריצ'י, איך הם עשו את העליה הזו? והם נראו לי שוקלים עוד יותר ממני (תראו בתמונה)!

המשך עלילות אותו ערב בפוסט הבא...