מסעות קומים

לינקים מסעות קודמים
(הלינקים מובילים לפוסט הראשון במסע. כדי להתקדם לפוסט הבא לחץ/לחצי על החץ האדום הימני בסוף הפוסט)

חוצה אירופה 2014 - מאמסטרדם לרומא במאה יום
פמיר היי ווי 2015 - חוצה קירגיזסטן (פורסם בבייקפאנל)
טראנס אמריקה 2016 - מאסטוריה, אורגון לניו יורק סיטי
הדרך לאיסטנבול 2017 - מסע בארצות הבלקן, מוינה לאיסטנבול
אל לב המאפליה 2018 - סובב קמבודיה ודרום תיאלנד
חלומות של אחרים 2018 - מסע חוצה אלפים מטורינו לפריז
יונייטד קינגדום 2019 - מסביב לאיים הבריטיים


יום שישי, 21 ביולי 2017

ברטיסלבה - יה אללה!

את הדרך מווינה לברטיסלבה (70 ק"מ) אפשר לעשות בעיניים עצומות. השביל כל כך מוסדר, כל כך סלול, כל כך מסומן ומשולט, והנוף כל כך אותו נוף כל הדרך. אבל מה שמפתיע זה דווקא נתיבי האופניים בברטיסלבה עצמה. זוהי עיר ענקית, מגה סיטי, שבכל רחוב וסימטה ודרך כל כיכר וצומת מסומן בה נתיב אופניים ברור ורציף. אתה פשוט רוכב בזרימה בלי להוריד רגל, דרך הצטלביות סואנות, דרך מעברים עיליים ותחתיים וגשרים יעודיים מעל הנהר, או בנתיב חוצה ומרומזר כשכל התנועה ממתינה לך. מהמם!

בבוקר הבא, ביציאה מברטיסלבה, פגשתי לראשונה את יורובלו 13 - שביל מסך הברזל, שאיתו אני ממשיך בימים הבאים. הוא עזב את הנהר ולקח דרך שדות ויערות פזורים, בנוף כמעט שטוח לגמרי, ובשלב מסויים, בלי ששמתי לב כי אין שום סימן, חציתי שוב לאוסטריה, וחניתי בקמפ אוסטרי מנומנם ויבשושי, שום דבר לספר עליו.

ביום המחרת המסלול - עדיין משולט לעייפה - התחיל לזגזג בין אוסטריה והונגריה, כל שעה מדינה אחרת, ונאלצתי להחזיק בכיס אחד יורואים ובכיס אחר כסף הונגרי שעדיין אין לי מושג איך קוראים לו, אבל פחית קולה עולה כמה מאות ממנו...

ואז התחילו הגבעות, שהלכו ונעשו תלולות יותר ויותר, וכך הגעתי אתמול בשעה די מאוחרת בערב לעיר קוסג (בהונגריה) תשוש לגמרי לאחר 60 ק"מ עם 1100 מ' טיפוס, ולקחתי מלון. אולי אשאר כאן ליום מנוחה כי אני מפורק ועושה רושם שהעיר חמודה...

ברטיסלבה


האטרקציה הכי גדולה על הדנובה - מנהרה באורך 10 מטר


מוזמנים לשבת - הקוצים עלינו


4 תגובות:

  1. לגבי הכסף ההונגרי, FORINT. אולי זה ייסדר לך הנחה!

    השבמחק
  2. השם ק'וסג עושה לי רע! אבא שלי שהיה יליד הונגריה, נשלח לשם לעבודות כפיה אכזרית בתקופת השואה וחזר נכה. האדמה שאתה רוכב עליה רוויה במעשי זוועה שנעשו ביהודים.

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב לדעת קובי, לא ניה לי מושג, אבל כשאתה אומר אני יכול לדמיין פה את הזוועות מאחורי החומות היפות...

      מחק