מסעות קומים

לינקים מסעות קודמים
(הלינקים מובילים לפוסט הראשון במסע. כדי להתקדם לפוסט הבא לחץ/לחצי על החץ האדום הימני בסוף הפוסט)

חוצה אירופה 2014 - מאמסטרדם לרומא במאה יום
פמיר היי ווי 2015 - חוצה קירגיזסטן (פורסם בבייקפאנל)
טראנס אמריקה 2016 - מאסטוריה, אורגון לניו יורק סיטי
הדרך לאיסטנבול 2017 - מסע בארצות הבלקן, מוינה לאיסטנבול
אל לב המאפליה 2018 - סובב קמבודיה ודרום תיאלנד
חלומות של אחרים 2018 - מסע חוצה אלפים מטורינו לפריז
יונייטד קינגדום 2019 - מסביב לאיים הבריטיים


יום שני, 28 באוגוסט 2017

אות הכפרה והשלום

העיר קסטוריה היא עיר עתיקה השוכנת לגדותיו של אגם. לא היה לי שום מושג על העיר או האגם עד אתמול, כשחציתי את הגבול מאלבניה ליוון (על המעבר הדרמטי הזה אכתוב בנפרד). שאפתי להגיע לאגם כי ניחשתי שיש קמפ לגדותיו. ואכן יש קמפ, שזה בעצם פארק עירוני ללא שום שירותים או תקשורת שמותר להקים בו אוהל. לא התאים לי הפעם, בעיקר כי רציתי להגיע לעיר כדי לרכוש סים יווני. מצאתי מלון סתמי במבואות העיר ושם העברתי את הלילה. הבוקר החלטתי לעשות לי יום קל, לבקר בעיר היפה ולהשתכן בעברו המזרחי של האגם לקראת מחר, שבו מצפה לי טיפוס רציני ביותר עד לפס בגובה 1250 מטר.

ואכן העיר יפהפיה אמיתית, ויש לה גם היסטוריה יהודית: מאז המאה ה 13 היתה כאן קהילה יהודית משגשגת, שבמלחמה הוגלתה לתסלוניקי ומשם ברכבות לאושוויץ להשמדה. בקסטוריה לא נותר יהודי אחד. הסתובבתי בסמטאות העיר, ביקרתי בכנייסיה שדמתה בעיניי לבית כנסת, והקפתי את האגם בכביש מקסים על שפת המים. בצד האחר, הפחות תיירותי ויותר חקלאי מצאתי באקראי את המלון הזה, שנותר בו רק חדר אחד פנוי כי יש כאן כנס של אירגון בינלאומי שחוקר את הקהילות היהודיות שנכחדו ברחבי אירופה ויוצר פרוייקטים "לשימור הזיכרון". לאירגון יש גם סניף ישראלי בשם "אות הכפרה והשלום"

וכך נקלעתי אל חבורה של כעשרים חוקרים בכל הגילים ומכל הארצות, ובהם גם בחור ישראלי בשם ארנון שקד מראש פינה. הם הזמינו אותי לארוחת הערב שלהם, ולאחר הארוחה היה דיון מסכם על עבודת היום, ואני נתבקשתי לספר על עצמי ועל המסע שלי...
בקיצור, למדתי המון על מושבות היהודים באירופה, הפכתי לאטרקציה המרכזית של הערב, ועניתי על עשרות שאלות.

אין רגע דל במסע הזה. עוד חוויה מרתקת שרק במסע אופניים יכולה לקרות.

קסטוריה


גם כאן יש דובים!

הכביש שעל גדת האגם




החוקרים שאמצו אותי

3 תגובות:

  1. אז לחבורת בנות בפאב היום קוראים חוקרים? אחלה אימוץ. נהנה לעקוב אחר מסעך, תמשיך לעדכן

    השבמחק
  2. אם הייתי מדמיינת מה אני רוצה לעשות בפנסיה, זה בדיוק זה. לנסוע, לפגוש אנשים ונופים. כיף גדול.

    השבמחק
  3. איך שהזמן רץ. יום אחד אתה אומר שלום ובלי שנרגיש חצית חצי עולם. יישר כח.

    השבמחק