מסעות קומים

לינקים מסעות קודמים
(הלינקים מובילים לפוסט הראשון במסע. כדי להתקדם לפוסט הבא לחץ/לחצי על החץ האדום הימני בסוף הפוסט)

חוצה אירופה 2014 - מאמסטרדם לרומא במאה יום
פמיר היי ווי 2015 - חוצה קירגיזסטן (פורסם בבייקפאנל)
טראנס אמריקה 2016 - מאסטוריה, אורגון לניו יורק סיטי
הדרך לאיסטנבול 2017 - מסע בארצות הבלקן, מוינה לאיסטנבול
אל לב המאפליה 2018 - סובב קמבודיה ודרום תיאלנד
חלומות של אחרים 2018 - מסע חוצה אלפים מטורינו לפריז
יונייטד קינגדום 2019 - מסביב לאיים הבריטיים


יום רביעי, 15 ביוני 2022

Lanshen UL1 שלוש עונות - סקירה ודעה

  Lanshen UL1 שלוש עונות.




מבנה

האוהל בנוי כפירמידה מושלמת - עמוד אחד תומך באמצע (מקל הליכה או עמוד קרבון חזק ומעולה שנמכר בנפרד), וקירות משופעים לשישה כיוונים. אין אפשרות להקים את האוהל הזה בלי 6 יתדות. אבל הייתרון של המבנה הזה שהוא יציב בצורה בלתי רגילה מול רוח חזקה, הרבה יתר יציב מהקלאוד 2 שאנחנו מכירים, כי כמו תורן של מפרשית, מיתרים מתוחים מהעמוד לכל הכיוונים. הבד הוא אותו בד של הקלאוד (נקרא D20 נדמה לי), וההגנה מגשם היא מושלמת. האוהל בנוי מקיר אחד משלושה כיוונים, ורק בחזית יש גם קיר רשת נוסף. בתחתית הקירות מסביב יש פס צר של רשת לאיוורור, שמחופה היטב ע"י הירעה החיצונית.





נוחות

מרחב פנימי מעולה לאוהל יחיד, הייתי אומר ליחיד וחצי, נגיד מבוגר וילד או כלב. 

אפשר להכניס את כל הציוד פנימה ועדיין לשון בנוחות. שלא כמו בקלאוד 2, שיש לו קצת יותר שטח ריצפה, אבל גורם קצת לתחושה קלסטרופובית, וכדי להכנס אתה זוחל כמו לתוך מאורה, בלאנשן אין שום תחושה כזו ואתה פשוט משתרע על המיזרון. המרפסת המקורה גדולה יחסית, ויכולה להכיל את כל הציוד, נעליים וכו', בקלות, ולא ירטבו בגשם.


כל התיקים נכנסים תחת כנף אחת ויש בפנים המון מקום לספרים, צעצועים, חיות מחמד או מה שאתם לא יכולים בלי בתוך האוהל שלכם

הקמה

ההקמה של האוהל פשוטה יחסית, אבל טריקית. צריך להתנסות פעמיים שלוש כדי להבין את המבנה. ברגע שמובן זה קל. לי לקח בפעם הראשונה יותר מחצי שעה, בפעם השלישית 5-7 דקות, והאוהל מתוח ויפה כמו בתמונות.




גשם, רוח וקור

כבר הספקתי לישון באוהל כמה פעמים בגשם שנמשך שעות - שום כלום. יבש לחלוטין בפנים, כולל במרפסת. הצלחתי אפילו לבשל פסטה במרפסת מתוך האוהל כשבחוץ גשם. עם זאת, יש בעיה של התעבות בבוקר, והקירות רטובים מבפנים לגמרי. שלא כמו באוהל שני קירות, אין שום דבר שחוסם בינך לבין הרטיבות המאסיבית הזו, וצריך להתרגל לא לגעת בקירות בבוקר.

כאמור, האוהל יציב מאוד ברוח חזקה, אבל שלא כמו בקלאוד 2 שאתה יכול להדליק נר בפנים כשבחוץ רוח, בלאנשן כן מורגשת תנועת אוויר בפנים. לא משהו ממש מטריד, אבל הנר יכבה. 

על אף הקיר האחד והאיוורור הרב, האוהל כן צובר חום מסויים. בלילה קר, והיו לי כמה לילות כאלה של 5-7 מעלות, לאחר כמה דקות בפנים מורגשת חמימות לאומת החוץ. אולי טיפה פחות מאשר בקלאוד, אבל כן.


לסיכום:


יתרונות: 830 גרם כולל עמוד הקרבון יתדות וה-כל!

נארז לגודל זעיר להפתיע, כמו בקבוק 2 ליטר בערך

מרווח, מאוורר ונעים

יציב מאוד מול רוח חזקה


חסרונות: לא פרי סטנדיג. לא ניתן להקמה בכלל ללא 6 יתדות.

הגנה מרוח לא מושלמת

התעבות מים על הקירות מבפנים בבוקר

הקמה לא לגמרי אינטואטיבית


דעתי האישית: אחלה אוהל. לבייקפקרים, בייקטוררים, בקפקרים ולכל אולטרה לייטיסט באשר הוא - אין יותר מזה במשקל הזה.




7 תגובות:

  1. אחלה סקירה. כעת הרבה יותר ברור. במשקל הזה זה בהחלט מעניין. גם המחיר ~135$ בעלי-אקספרס בהחלט מפתה. תודה קובי. בהצלחה בהמשך המסע

    השבמחק
  2. מגניב ביותר ?
    מה אתה אומר על המזרון ( בתמונה הראשונה )
    ראיתי אותו באלי אקסרפס .. שווה ?

    השבמחק
  3. עכשיו שהתלהבת מהאוהל בטך לא תזמין יותר מלונות ותחסוך כסך

    השבמחק
  4. כמו שאתה יודע, מעדיף קמפ על מלון. ולא בגלל הכסף

    השבמחק
  5. אהול מתוכנן מצויין!!! נמצא בעלי אקספרס כבר מספרה שנים.
    בגלל הבד הדק מידי, לא אוהל בשביל לישון כל לילה, ולא אוהל בשביל טיול של מס חודשים בעולם שלישי, שאין בו מקומות לינה אלטרנטיביים. אבל לישון פעמיים בשבוע בקמפינג זה סביר. 800 גרם, זה בכל מקרה אוהל לזמן מוגבל. אין אפשרות לייצר אוהל עמיד עם בד כל כך דק ובעל שכבה אחת. אין לי מושג כמה לילות ניתן לישון עם האוהל הזה עד שיתחיל לדלוף, אבל לא הרבה. בוא נגיד ש-60 לילות שינה באוהל כזה זה הישג פנטסטי. כל לילה מעבר לזה- שיא גינס:) וצריך גם קצת מזל...
    דורון
    נ.ב 1. אותו אוהל אבל עם תוספת 400-500 גרם בד יותר עבה, היתה עושה אותו הרבה הרבה יותר עמיד.
    נ.ב 2. תופעת העיבוי קיימת כנראה בכל אוהל יחיד או זוגי או משולש. תאורתית ככל שנפח האוהל יותר גדול, וככל שיש יותר שטף אוויר כמות העיבוי יורדת. לצערי (באמת לצערי), לא נתקלתי מעולם באוהל ללא עיבוי. זוהי הצרה של כל האוהלים, כנראה.

    השבמחק
  6. עירית: תודה על הסקירה היסודית🙂

    השבמחק
  7. לגבי הסכין שקיבלת מתנה ,לפי הסמל זה VICTORINOX חברה שווצרית שעולה בכמה דרגות על לדרמן המפורסם , יש לי אחד כבר 26 שנים בלי טיפה חלודה , אני חושב שהיום הם כבר לא מיצרים את המוצרים שלהם באיכות של אז

    השבמחק