מסעות קומים

לינקים מסעות קודמים
(הלינקים מובילים לפוסט הראשון במסע. כדי להתקדם לפוסט הבא לחץ/לחצי על החץ האדום הימני בסוף הפוסט)

חוצה אירופה 2014 - מאמסטרדם לרומא במאה יום
פמיר היי ווי 2015 - חוצה קירגיזסטן (פורסם בבייקפאנל)
טראנס אמריקה 2016 - מאסטוריה, אורגון לניו יורק סיטי
הדרך לאיסטנבול 2017 - מסע בארצות הבלקן, מוינה לאיסטנבול
אל לב המאפליה 2018 - סובב קמבודיה ודרום תיאלנד
חלומות של אחרים 2018 - מסע חוצה אלפים מטורינו לפריז
יונייטד קינגדום 2019 - מסביב לאיים הבריטיים


יום ראשון, 15 במאי 2022

הסרט מתחיל!

 


עליז וטוב לב יצאתי לדרך. יץ, בעל הגסטהאוס, הזניח את שאר האורחים ובא לנופף לי לשלום, ואני פניתי במעלה הנחל הקרוב במגמה דרומה. הכל זרם יפה, עיירות, עוד עיירות, שביל אופניים סלול ומסומן לכל אורך הדרך, מאפייה אקראית מכרה לי שני סנדוויצ'ים טעימים. ראיתי עליה תלולה ולא התרגשתי, המנוע נתן את שלו והטיס אותי למעלה, מה רע?



עד מהרה שמתי לב שהעליות נעשות תלולות יותר ויותר, והנוף גבעות רמות עד מעבר לאופק, והתחילה רוח נגדית חזקה עם משבים היסטריים. נאלצתי ללחוץ חזק עד קוצר נשימה והמנוע התחיל לייבב את נשמתו מתחתי. עצרתי להבין מה קורה פה, וראיתי שממש קשה להעמיד את האופניים כי הרוח מאיימת להפיל אותם. ואז הבנתי! ארבעת תיקי הצד שלי הם בעצם מפרשים ענקיים, וכל נער סיפון ביומו הראשון כבר יודע ששום מפרשית לא תפליג לתוך הרוח, לא יעזור. אבל אני, בשאננות של מלח שיכור נכנסתי בה, ובטיפשות של ילד מתלהב שמתי על 'בוסט' כל הדרך, כי בשביל מה יש לי חשמלוק, לא ככה?


אבל קצת בינת זקנים בכל זאת נותרה בקודקודי, ועצרתי וחיפשתי מלון לא מאוד רחוק, כי כבר נגמר לי הכוח וריחמתי על ידידי המנוע. כזה אני, טיפוס רחמן. 

המלון היה סתמי, יקר מידי, נדפדף. נפלתי למיטה בלי לחשוב על כלום.



הבוקר אור, אותה רוח, אותם רולינג הילס. כווננתי את עצמי 50 קמ קדימה, לאיזור קמניץ. הרגליים עייפות מאתמול, המנוע מייבב במאמץ, אבל התחלתי לשים לב לנוף. עיירות קטנות ויפהפיות על המדרונות התלולים, כנייסיות כמו תכשיטים מאבן אדומה, אירופה במיטבה. כבר הייתי קרוב, כ 15 קמ לפני העיר, פתאום  האופניים עשו ביפ והדליקו נורית אדומה - נותרו 10% בשתי הסוללות גם יחד! ברור! לא טענתי אתמול כי רציתי לדעת כמה זה יספיק לי כדי לספר לחברה, רק לא לקחתי בחשבון את הרוח והעליות (כ 1100 מטר טיפוס אתמול ועוד 800 היום). מזל שהיה לי שכל לרכוש עוד אחת רזרבית. עצרתי להחליף סוללה אבל לא בדיוק מצאתי איך. תפשתי מסתור מהרוח מאחורי כמה שיחים ושלפתי את ספר האופניים (150 עמוד).


זה לקח חצי שעה שלמה עד שהאופניים הדליקה ירוק בליווי ביפ עליז. (אגב, אני טוען שאופניים זו נקבה, ויחידה, גם אים יש לה שני גלגלים. תתרגלו. גם אישה היא אחת ויש לה שניים) מעודד ומוכה רוחות המשכתי לעבר העיר על שביל הליכה מקושקש כדי לחמוק מהאוטוסטראדה. 



אבל כשהגעתי סוף סוף למלון אחרי 59 קמ מפרכים הצרות רק התחילו. פקידת הקבלה אמרה בזעף 'צתערת, זה מלון, לא מוסך. מה? אבל כתבתי בהערות להזמנה שאני בא עם אופניים! לבסוף, לאחר ויכוח מכוער תוך גידופים מתחת לשפם, פתחה לי איזה חדר מכונות. בפוקס מצאתי שם תקע, וכאן היא עברה לצעקות ממש ואמרה שזה מלון, לא תחנת דלק, וזו האנרגיה שלנו! התעלמתי והמשכתי לחבר.


היא קראה למנהל. אמרתי לו בטון שקט שמע, אין לי כוח לויכוחים, אני בא מדרך ארוכה, ואם זה מלון, אז במלון נחים. בוא נדסקס ברגוע. זה תפס. אמרתי לו בעניין האנרגיה, שילמתי על חדר לשניים ואני אחד. זה אומר רק מקלחת אחת ולא שתיים, זה אז אנחנו משתווים בעניין האנרגיה, אתה לא חושב? הוא הסתובב והלך. גם לו לא היה כוח לוויכחים. בחדר, במקום ליפול למיטה, התחלתי לחפש מלון למחר… ולא מצאתי. מתוסכל בטירוף פניתי בווצאפ לחברים ובניחומם ועידודם מצאתי דירת נופש במחיר סביר, במרחק 29 ק"מ מקמניץ. יום קצר מחר. אגיע מוקדם, אנוח. מנוחת הלוחץ.



אבל בל תיפול רוחכם, שלי לא נפלה, כי כאלו הם חיי הטורר, אתה נופל למצבים ויוצא מהם, לעיתים בעזרת פלייר וחוט ברזל חלוד שמצאת בצד הדרך, ולפעמים ביד הלשון. ואז, כשהסתדרת, החוויות הטובות נוצצות כמו יהלומים!


ועל כך ועוד בפוסט הבא - הישארו איתי!

14 תגובות:

  1. Didn't the Jewish people suffered enough?

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לך מושג איזה פרצוף חמוץ עשתה כשגילתה שאני ישראלי!

      מחק
    2. מזל שלא ידעה שאתה בעצם טורקי, הם אוהבים אותם עוד פחות מאותנו....

      מחק
    3. לא נתת שם למסע - דהיינו אין מסלול מתוכנן? אנחנו בלא נודע..איך נעשה טבלת יאוש?

      מחק
  2. מקסים ומרתק לעקוב. תמשיך להנות לך😎

    השבמחק
  3. פעם ראיתי כתובת גרפיטי - "אין גרמניה אחרת". נחום

    השבמחק
  4. יפה, מתחיל להיות מעניין.
    אם לא היה קשה לא היה מעניין😉
    תסביר פעם הבאה שטעינת סוללה של 360mh עולה פחות מכעשירית של היורו.
    יורם

    השבמחק
  5. אתה טורר משעשע ביותר. גם
    משתף שנהנה וגם מחכים אותנו. יאללה תמשיך ללוות חולצות. אהובצ"י 😘

    השבמחק
  6. אם היית מגיע עם אופניים רגילות ולא עם אופניים עם מנוע היא לא הייתה אומרת כלום...חחחחחחחח

    השבמחק
  7. עירית: קובי, מרתק לקרוא את חוויותיך! כשאתה מספר על הקשיים והמכשולים אני לגמרי אתך, ויש בי הערכה עמוקה לכוח הרצון שלך, לנחישות, לרוח הספורטיבית ולהומור. יישר כוח!! ממשיכה לעקוב...

    השבמחק
  8. חזק ואמץ מישמיש ידידי!
    מעורר השראה שכמותך!
    שועל דרכים שכמותך, שום רוח לא תכניע כל כך מהר... קח את זה לאט ותהיה קשוב, לגוף ולמכונה..והכי חשוב, תהנה מהדרך!!
    דפנה בר יעקב

    השבמחק
  9. כאחד שלא מבין בדיווש וכבר לא מכניס את עצמי למאמצים גדולים, יעזור לי אם תאיית את שמות המקומות בשפתם. בכל מקרה הדרכים קסומות באירופה בניגוד לזוועות שהאנשים יודעים לייצר. תמשיך להנות ואנחנו נמשיך לעקוב

    השבמחק
  10. כיף לטייל אתך
    התגעגעתי

    השבמחק