מסעות קומים

לינקים מסעות קודמים
(הלינקים מובילים לפוסט הראשון במסע. כדי להתקדם לפוסט הבא לחץ/לחצי על החץ האדום הימני בסוף הפוסט)

חוצה אירופה 2014 - מאמסטרדם לרומא במאה יום
פמיר היי ווי 2015 - חוצה קירגיזסטן (פורסם בבייקפאנל)
טראנס אמריקה 2016 - מאסטוריה, אורגון לניו יורק סיטי
הדרך לאיסטנבול 2017 - מסע בארצות הבלקן, מוינה לאיסטנבול
אל לב המאפליה 2018 - סובב קמבודיה ודרום תיאלנד
חלומות של אחרים 2018 - מסע חוצה אלפים מטורינו לפריז
יונייטד קינגדום 2019 - מסביב לאיים הבריטיים


יום שבת, 20 ביולי 2024

ימים ראשונים

 

לפעמים קלישאות הן נכונות. למשל זו שאומרת שהיום הראשון במסע הוא תמיד הכי קשה. הינה, תראו פה >>>

יוצא לדרך


הייתי צריך להגיע לנתב"ג בשלוש בלילה ומהבוקר הייתי עסוק באריזות ובלשכוח כל מה שהבטחתי לעצמי לא לשכוח, ולא עצמתי עין לשניה. המזוודה התפרקה בטיסה ואיכשהו הצלחתי לקשור אותה קצת עם גומיות האופניים שהיו לי, אבל הפסיקה להתגלגל. יענו הלך הגלגלים. האוטובוס זרק אותי 500 מטר של עליה תלולה שחלקה מדרגות מהבית של ג'ולי שבראש ההר. איזה בחור ראה אותי כמעט מתעלף במדרגות ועזר לי קצת. בעלה של ג'ולי הנחמד הכין וטען לי את האופניים ביוזמתו והכין לי קפה בהבעה של יללה, סיים ת'קפה וביי. רצוץ מחוק צלוע ומחלוק, התגלגלתי כד ניס שם לקחתי צימר ומיד נפלתי לשינה של 14 שעות. בחוסר יכולת להזיז אצבע לקחתי עוד יום בצימר למנוחה והתארגנות.

הבוקר אור, ויצאתי לדרך כולי שמחה ועזוז, אך עד מהרה האחורי התחיל לשוט. לגיטימי אחרי שנתיים באיזה מחסן. החלפתי פנימית, ואז הקידמי אותו דבר. אבל עוד פנימית כבר לא הייתה לי, אז ישבתי בסבלנות ואיתרתי את החור לפי השמיעה ותיקנתי עם מדבקות של פעם. ואז באו העליות וספגטי הכבישים של מונקו…


צרות של עשירים

מונקו בנויה על כמה צוקים שיורדים אל המפרץ כמעט אנכית. כמעט כל המדרונות התלולים מכוסים בווילות דימיוניות המשקיפות אל המפרץ המנוקד במאות יאכטות דימיוניות אפילו יותר. מרחוק אפשר להבחין ביופי הטבעי של הצוקים היורדים אל המפרץ הכחול, אבל כשמתקרבים - אוי ואבוי…

המיליארדרים האומללים, שכדי להגיע מהבית אל היכטה העוגנת לא יותר מ 500 מטר למטה  בקו אווירי, צריכים להוציא את הפרארי מהחנייה הצרה (כאמור הכל על מדרון תלול) או לצוות על הבאטלר, ואז להזדחל בפקקים תמידיים, שנמשכים יומם ולילה בכבישים הצרים והמבולגנים על שפת התהום, שעתיים שלוש עצבניות ביותר, ונאלצים לפתוח חלונות כדי לצרוח על הנהגים האחרים, וכך הלך גם המזגן. וכדי לשוט ביאכטה הם צריכים להזמין מראש ולהמתין שעות לנתב שישיט להם את היאכטה החוצה מהמרינה הצפופה בלי לרסק 10 אחרות. מיליארדרים שהם עלובי החיים. 

דיוושתי הלאה כל עוד רוחי בי.



דרך החוף שאני רוכב בה מהממת ביופיה. אני עובר בשרשרת של ערים עתיקות שבשבילי הן אגדות מהסרטים: כאן (פסטיבל הסרטים המפורסם), סן רמו, פסטיבל המוסיקה שהאירוויזיון ירש אותו ( מישהו זוכר את ג'יגיולה צ'ינקווטי? טוני פפינו?), סן לורנצו (כמה סרטי 007 צולמו שם, גם בריג’יט ברדו בימי הזוהר שלה שכנה שם) וכמובן עיר המבצר אימפריה, משכנם של בני האלים, שהפכה לכינוי לכל האימפריות לעתיד לבוא. אני אולי מערבב שמות ומקומות, אבל אל תשכחו שבעממי שהתפלחנו לקולנוע אמפי דרך הגג של הקיוסק כדי לראות סרטים מאמריקה.

אגב, שמתם לב שאני נהנה עד הגג?



סן רמו



16 תגובות:

  1. שמים, שמים לב שגם אםאין לך אוויר בריאות, האצבעות רצות מרתון בכתיבה, הללויה לחיים הטובים

    השבמחק
  2. כל הכבוד קובי. מקווה ששקלת את עצמך לפני שיצאת. תשקול שתחזור. מבטיח לך שאם לא התפנקתי תוריד לפחות 10 קג

    השבמחק
  3. נהדר, העולם הרבה יותר יפה ומעניין כאשר הישבן על אוכף האופניים.

    השבמחק
  4. קובי, אין עליך - עם כל תיאורי עלובי החיים ודומיהם... מקסים ! עוקבים וקוראים בשמחה וצ'יבי מוסר שהיום, בסיום הטור דה פראנס, הרוכבים מגיעים ממונקו לניס. אולי תצליח לראות חלק מהפסטיבל...

    השבמחק
  5. העיקר לצאת להרפתקה חדשה.. לצלול אל הלא נודע.. להתאתגר בכל יום מחדש.. נופי טבע, עיר ואדם.. הנפש מתמלאת.. כיף כיף.. תיהנה תיהנה תיהנה

    השבמחק
  6. " רצוץ מחוק צלוע ומחלוק" זרקת אותי 60 שנה אחורה......ולשאלתך מתי ניפגש? אינשאללה כשתחזור. ושוב כרגיל עונג לקרוא. אתה היחיד שאני מכיר שלאחל לו יותר ירידות מעליות זו ברכה...

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון! זה מאלקה! באמת לא הבנתי מאיפה הביטוי הזה צץ לי במוח

      מחק
  7. עוקבת בסקרנות ובהנאה אחר הקלישאות

    השבמחק
  8. תיהנה קובי, ושמור על עצמך!

    השבמחק
  9. זה מצחיק שהרבה תגובות, כאן בבלוג, מוגדרות כתגובות של אנונימי, ואתה לך תנחש מי זה האנונימי.
    אגב, זה עדי קידר ושמתי לב שאתה מבסוט עד הגג של קולנוע אמפי.
    נראה שמאז שהתפלחת, אתה ממשיך עם זה, הנה התפלחת למונקו, סן רמו.
    רק אל תגיע לסן אמו, שמעתי מקום בעייתי ביותר...

    השבמחק
  10. תהנה מהחוויות בדרך

    השבמחק
  11. בהצלחה ובהנאה בהמשך, למרות ההתחלה המייסרת!

    השבמחק
  12. בהצלחה ,תהנה מקווה שמזג האוויר לא חם

    השבמחק
  13. נהניתי לקרוא כל מילה, אביבה מניו יורק

    השבמחק