מסעות קומים

לינקים מסעות קודמים
(הלינקים מובילים לפוסט הראשון במסע. כדי להתקדם לפוסט הבא לחץ/לחצי על החץ האדום הימני בסוף הפוסט)

חוצה אירופה 2014 - מאמסטרדם לרומא במאה יום
פמיר היי ווי 2015 - חוצה קירגיזסטן (פורסם בבייקפאנל)
טראנס אמריקה 2016 - מאסטוריה, אורגון לניו יורק סיטי
הדרך לאיסטנבול 2017 - מסע בארצות הבלקן, מוינה לאיסטנבול
אל לב המאפליה 2018 - סובב קמבודיה ודרום תיאלנד
חלומות של אחרים 2018 - מסע חוצה אלפים מטורינו לפריז
יונייטד קינגדום 2019 - מסביב לאיים הבריטיים


יום שבת, 13 ביולי 2024

חצי כוח






חצי כוח

כבר שבועות שאני עוקב אחרי חבריי שחורשים את העולם במסעות שלהם, וכל כך מתגעגע לדרכים הלא נודעות בארצות רחוקות, לגסט האוס נידח, למישהו מעולם אחר שפגשתי לפני שעה וכבר אנחנו חברי נפש, וחושב שלאחר השנתיים הקשות שעברתי (איכילוב פתחו מחלקה על שמי) והשאירו אותי חצי כוח, בשבילי זה כבר קצת אבוד. נחלת העבר. ובכל זאת, בסתר ליבי אני עדיין מקווה ומחכה שאחזור קצת לעצמי ואוכל לצאת לדרך שוב. אבל הלילה הבנתי שלעולם לא אהיה מי שהייתי לפני שנתיים, אפילו לא לפני יומיים. אני מי שאני עכשיו, וגם חצי כוח זה כוח. זה כמו לעבור מאוטו עם מנוע 2000 לאוטו עם מנוע 1000, חצי כוח, אבל עדיין סוחב.  התהפכתי והתהפכתי כל הלילה רדוף מחשבות מעגליות על אוהלים ואפליקציות, קילומטרים רצים והרים מושלגים.


בוהוריים אור, ובעיניים טרוטות מליל נדודים פתחתי רדיו והיה אהוד בנאי. הוא הביא סיפור על מסע הופעות שלו בקווקז. הוא סיפר על אנשים ומפגשים, מראות שראה ורגשות ששטפו אותו, והכל מתובל במוזיקה מקומית מופלאה שהקליט מהרדיו שהיה בחדרו באותה עיירה. אהוד בנאי הוא איש מסעות. כמעט כל השירים שלו הם סוג של סיפורי מסע, בין אם פיזי או רוחני, לרוב שניהם גם יחד. הוא סיפר על אירועים ומראות שזורים ברגשות ומחשבות באופן שכמעט ויכולתי להריח את הטחב שבחדרו. זה פגע לי בול בפוני. פתחתי את בלוג המסעות שלי לראות אם גם אני מספר יפה ככה, כי הרי זה בדיוק מה שאני עושה (או לפחות שואף לעשות) במסעות שלי, רק שהוא חמוש בגיטרה - אני חמוש באופניים. כשתוכנית הרדיו הסתיימה פתאום הייתי ער וצלול לגמרי. בלי להתמהמה דקה הזמנתי טיסה וביטוח, וההתרגשות עלתה לי לגרון ויצאה לי מהאוזניים. יכול להיות שגם התחלתי לקפץ ולרקד, לא יודע. 


בשקט נפשי נדיר נשענתי לאחור רגליים בשולחן ועשיתי קפה וסיגריה. אם יש תאריך ויש נקודת התחלה - יש מסע! אני יוצא לדרך שוב! 

וכמו תמיד - חמוש באופניים.

ותודה לאהוד בנאי, מורה הדרך שלי.




יומיים לטיסה. אני בעיצומה של האריזה והכל בלגן. פתאום קשה לי להחליט מה אני לוקח מבין ים החפצים שפזורים מסביב. כל הניסיון שלי נעלם כלא היה. משתדל להזכיר לעצמי לא לארוז את הפחדים שלי, רק את מה שצריך, וזה סימן שיש לי פחדים. ממש כמו בפעם הראשונה, אני מהסס ומהסס. 

אני טס לניס, צרפת, שם השראתי את האופניים שלי אצל ג'ולי המקסימה לפני שנתיים. עדיין אין לי כיוון ברור. תוכנית החומש שלי הייתה לפנות מערבה ודרומה לספרד, אבל מסתבר שהחום שם באוגוסט מטורף. הייתה לי המחשבה לפנות מזרחה לאיטליה ולאורך המגף, שזה מסלול שטוח בהרבה, אבל חם לא פחות. עכשיו אני חושב לקחת צפונה ללב אירופה, צפון איטליה - שוויץ - אוסטריה - גרמניה. זה כרוך בחציית האלפים עם עליות מהשטן, אבל מאחר שאני לא סופר קילומטרים וגם 30 ביום זה סבבה בשבילי, הכיוון הזה די קוסם לי. אז אני אזחל קצת. לא נורא, אני רגיל.

הינה שכנעתי את עצמי- צפונה. אולי אפילו אגיע לדרזדן, הה? לאותו גסט האוס איפה שהטריפ החשמלי שלי החל לפני שנתיים. ואני גם לא מוותר על ציוד הקמפינג עם כל המשקל שזה מוסיף, כי כידוע אתרי קמפינג זה התחביב שלי, שם אני פוגש אנשים במסע, כמוני, מעולמות אחרים. לחלוק איתם שולחן בקפיטריה המקומית זה תענוג, מתחיל להיות מעניין נכון? אפילו מגניב! אז יללה, גם חצי כוח זה כוח והדרכים קוראות לי!

אז ביי בינתיים, צ'אוצ'או


19 תגובות:

  1. בהצלחה קובי. ממתינים לסיפורים

    השבמחק
  2. בהצלחה....היעד הוא המסע עצמו

    השבמחק
  3. איזה יופי! בהצלחה

    השבמחק
  4. מקסים קובי, מקסים.
    חיכיתי לבלוג שלך כבר כמה שנים...
    עכשיו יהיה לי בלוג יומי לקריאה ולהגיב עליו :)
    בהצלחה, בכיף, בדרכך שלך...

    השבמחק
  5. יו, מישמיש, ריגשת!!
    מאחלת לך וגם לקוראיך הנאמנים הרפתקה מטריפה ושיהיה המון בהצלחה!!
    דפי

    השבמחק
  6. קובי יקר!
    אני אנונימי כאן, אבל בדרך כלל אני עדי קידר.
    שיהיה בהצלחה, טייק איט שוויה שוויה, לנגזם לנגזם, סלואלי סלואלי וספר סיפורים על העולם שמסביבך.
    אל תשכח לספר גם על עצמך, הרי אתה חלק מזה!!

    השבמחק
  7. וואי התגעגעתי לסיפורים שלך,בהצלחה.

    השבמחק
  8. מרגש! שיהיה בהצלחה!

    השבמחק
  9. בהצלחה ובהנאה

    השבמחק
  10. חצי כוח זה 100 % עוצמה. בהצלחה.. תמשיך לכתוב נפלא..

    השבמחק
  11. וואו קובי, באמת תהינו לאן נעלמת🪷שמחים מאוד שאתה מעז להיתחיות ובוחר לעשות זאת במסע אופניים!! מאחלים לך דרך נהדרת ומחכים לשיתופים🥰

    השבמחק
  12. הזמן רץ אבל את הקצב בתוכו את קובע ,תהנה מהדרך מהמרחבים ומהדיווש ,וספר לנו

    השבמחק
  13. בהצלחה אלוף

    השבמחק
  14. המון הנאה וחוויות טובות קובי, הפעם בקצב איטי של חצי כוח, פתיחה נפלאה לבלוג המסע החדש 👍👍🚲

    השבמחק
  15. וואווו…. תהנה! תעשה אהבה עם הנשמה, תהנה🙏🏻

    השבמחק
  16. בהצלחה קובי!!

    השבמחק
  17. אני קוראת הבלוג על הפוך מארבע עשרה ליולי אחורה, ומה זה מגניב, אביבה אנונימית

    השבמחק